Thursday, November 27, 2008

Smink

Mitt oundbärliga smink:




Bronspuder och rouge: Guerlain terracotta nr 3, Too Faced och Nars "Orgasm". Samt puderborstar från Guerlain, Too Faced och Helena Rubinstein.

Puder: Både fast och löst. Favoriten all time som bara tar slut hela tiden är det från Clinique som alla verkar ha, vilket är försatåeligt. Samt färgade puderkulor med skimmer från Guerlain, räcker i evigheter. Det omtalade pudret från I.D bare minerals. Är inte säker på att det är så fantastiskt som alla säger. Sedan en vacker liten puderdosa från Paul & Joe, bra puder med lite glitter i.


Consealers & highlighter: YSL touch éclat, jag behöver inte säga mer. Bara det att på mig gör den tyävrr inga underverk så jag har den mest för att man SKA ha den men till användning kommer den inte. Brukar iofs smeta på den under ögonbrynen och på näsryggen som highlighter.

Make up stores consealer, det kända hjulet. Den täcker röda blemmor finfint men under ögonen ställer den bara till den för den blir liksom torr så det ser bara äckligt ut om man tittar noga.



Då använder jag hellre Lancoms consealer för att täcka under ögonen och vid näsvingarna. Helena Rubinsteins är snäppet bättre dock.


Shu Uemura vet vad du gör och denna ljusrosa puderprodukt köpte jag för jag läste att Gwyneth Paltrow använder den. Applicera lite högst upp på kindbenen när sminkningen är avklarad för ett fräscht och piggt resultat.

Benefit är mitt favoritsminkmärke, lite av samma anledning som jag gillar Tigi. Fina förpackningar och bra produkter. Detta är en skimrig highlighter.




Öngonskuggar kan man inte få nog av: favoriterna kommer från Vincent Longo som man kan köpa på Cow parfymeri.

Totally toasted från Too Faced är grym. Samt Make up stores "kakaw" är finfin att använda som eyeliner, räcker i åratal.

En pärlemor vit skugga från YSL att ha i ögonvrån och för extra skimmer.

Till fest gör Urban Decey jobbet!

No comments:

Post a Comment