Wednesday, June 24, 2009

Sammanträffanden

Igår gick jag på Medborgarplatsen och tänkte på en kille som jag gillar och som jag inte hört av på länge. Jag hoppades på att få se hans lockiga hår. Sekunderna senare ringen mobilen, och det är han!!

Nu sitter jag på landet, utomhus och jobbar samtidigt som jag lyssnar på radio. Som musmatta har jag en gammal historiabok från högstadiet. På P3 har de har en diskussion om kommentarer. De pratar om Churchills kommentar om blod svett och tårar. Alldeles efter tittar jag i historiaboken vari det ligger ett litet anteckningsblock. Jag vänder på det och ser ingringat: "Jag har inget annat att erbjuda än blod, svett och tårar" - Churchill.
Det skrev jag för 10 år sedan. Just idag är jag i mitt gamla hem och har boken som musmatta och just nu disskuterade de citatet på p3. SPOOKY!!

No comments:

Post a Comment