Saturday, August 8, 2009

What grinds my gear - Finkänslighet


Jag blir så irriterad över finkänslighet! "Nej du kan inte ringa kl 10 på morgonen hon kanske ligger och sover!" Herregud vem bryr sig, jag behöver låna internet. Kl är 10, inte 7.. Man lever bara en gång, barn svälter i Afrika men nej, hon kan bli väckt "tidigt" på morgonen.. Fuck off! Folk får ringa på min dörr vilken tid på dygnet som helst och kommer alltid mötas av ett välkomnande leende.


Eller så sitter folk med tomt glas på en drink, be om mer då för tusan! Värdinnan kanske har glömt bort att fylla på glaset eller så är hon en usel värdinna. Jag tycker man är en bättre gäst om man tar för sig än om man sitter och försöker vara väluppfostrad med tomt glas.

Ibland ber man sig illa åt utan att veta om det. När man inte frågar om någon behöver hjälp till exempel. Oh no! Tydligen ska man gå och erbjuda sin hjälp överallt för att vara artig. Livet vore mycket enklare om folk bad om hjälp när de behöver det direkt. Behöver jag hjälpa säger jag till, jag går inte runt och irriterar mig på om någon inte erbjuder sig av sig själv. Vem bestämde egentligen vad som är väluppfostrat och inte?!

Jag kommer på hur mycket mer som helst. Till exempel om någon frågar om ens far eller mor så är har man inte kontakt med far eller mor är död eller dylikt. Då kan folk se ut som att de har svalt en fisk och be om ursäkt. Varför i helskotta då? Fråga på din fegis. Är pappan död så är det så, lika bra att prata om saken än att sopa det under mattan. Be inte om ursäkt!
SVERIGE BORDE TA FÖR SIG MER OCH SLUTA MED FINKÄNSLIGHET, JAG AVSKYR FINKÄNSLIGHET!

No comments:

Post a Comment